m11

Som virksomhed er det vigtigere end nogensinde at have en solid online tilstedeværelse. Ikke alene bruger en stor del af forbrugerne i dag internettet, når de handler, det er i høj grad også her, de opnår kendskab til nye brands og produkter. Vil du gerne drive en succesfuld og konkurrencedygtig virksomhed, er det derfor vigtigt, at du tænker i, hvordan du får mest muligt ud af din online tilstedeværelse. En måde hvorpå du kan gøre dette, er ved at anvende Google Adwords – siden juli 2018 også kendt som Google Ads.

Google Adwords

Hvad er Google Adwords?

Google Adwords er helt kort sagt Googles annonceringsplatform. Måske har du bidt mærke i, at der, når du Googles søgemaskine, dukker en række resultater op blandt søgeresultaterne, som er markeret med et lille ’annonce’-logo. Virksomhederne bag disse søgeresultater har således betalt sig fra at få deres links placeret netop her. Googles annonceringsplatform fungerer nemlig således, at annoncerne tilpasses, så de dukker op for øjnene af de personer, der allerede er på udkig efter det, den givne virksomhed kan tilbyde. Der er altså tale om målrettet markedsføring i særklasse.

Hvordan kan Google Adwords hjælpe dig?

Google Adwords er et af de mest anvendte online markedsføringsværktøjer. Det skyldes, at Adwords på unik vis kan tilbyde muligheden for målrettet annoncering, som ikke alene udbreder kendskabet til din virksomhed og dit produkt ved at skaffe besøgende til din hjemmeside, men som også skaber flere faktiske kunder.

Den udbredte anvendelse af internettet i fortsat flere aspekter af vores dagligdag giver virksomheder en ny mulighed for at annoncere for deres brand og produkt til de forbrugere, som rent faktisk har en interesse og/eller er behov for det givne brand eller produkt. Denne form for markedsføring er effektiv, fordi den ved at præsentere produktet for den forbruger, der allerede er på udkig efter det, ikke alene udbreder kendskabet til produktet, men også skaber faktisk omsætning. Mange virksomheder oplever at have mange besøgende på deres hjemmeside, men hvoraf kun relativt få bliver faktiske kunder. Sørger du for at præsentere dit produkt for den købeklare forbruger, kan du øge antallet af faktiske kunder betydeligt. Da Google er den mest anvendte søgemaskine, som benyttes af mennesker over hele verden, formår ingen anden annonceringsplatform at gøre dette på bedre og mere effektiv vis.

Google Ads

Få hjælp til Google Adwords

Der er således en lang række fordele forbundet med at anvende Google Adwords. Synes du, at disse fordele lyder attraktive og som nogen, du kunne få gavn af, er det relativt simpelt at komme i gang med Google Adwords. Men det kan være svært at vide præcis, hvordan man anvender platformen, så man får mest muligt ud af de penge, man investerer i annoncerne.

Søger du hjælp og gode råd til, hvordan du kommer i gang med og anvender Google Adwords, er der virksomheder og enkeltpersoner, som faktisk specialiserer sig i at tilbyde netop hjælp til Google Adwords. At betale sig fra hjælp til annoncering på Google er ofte penge godt givet ud, da den rette annoncering på platformen netop kan give så betydeligt et udslag på omsætningen.

 


Artiklen er udtryk for skribentens holdninger og indeholder ikke redaktionelt stof.