Hvis du arbejder med markedsføring, så har du helt sikkert hørt om influencers og influencer marketing, som er det helt store inden for markedsføring lige nu. Ved at gøre brug af influencers i din markedsføring kan du komme helt tæt på din målgruppe og lære dem endnu bedre at kende. Du har også mulighed for at booste dit salg i din virksomhed rigtig meget, fordi influencers kan skabe mange salg til din virksomhed.
Det er dog vigtigt, at du vælger den helt rigtige influencer eller flere, som har følgere, der rammer din målgruppe helt præcist. På den måde kan du sørge for, at du når du til de mulige kunder, som måske ikke kender dig og din virksomhed endnu. Derfor kan det være en god idé at sørge for, at du tjekker influencerens statistikker, inden du vælger at indgå et samarbejde.
Sådan når du din målgruppe på et helt nyt plan
Hvis du gerne vil have flere til at gå til gymnastik, så kan du gøre det klassiske ved at bruge Facebook eller ved at bruge annoncer i lokale aviser. Dette er en dyr måde at markedsføre dig på, og hvis du gerne vil ramme folk i dit lokalområde, så er det en god idé at finde nogle dygtige influencers.
Du kan invitere influencersne ind til en time gymnastik, eller arrangere et event for dem, hvor de kan vise til deres følgere, hvorfor man skal gå til gymnastik netop hos dig. På den måde kan du ramme alle dem, der går med en drøm om at starte til gymnastik i dit lokalområde.
Content marketing taget til et nyt niveau
Ved at gøre brug af influencers har du også mulighed for at bruge deres content på dine platforme. Det vil sørge for, at din content bliver meget mere troværdigt, fordi det ikke er dig eller virksomheden, der siger, at man skal gå til gymnastik hos dig, men det er privatpersoner, der siger det.
På den måde tager du content marketing til et helt nyt niveau, og du vil have mulighed for at lave en masse nyt content med udgangspunkt i, hvad dine influencers har lavet. Det er noget, som din målgruppe virkelig vil kunne bruge til noget, og sætte pris på.
Artiklen er udtryk for skribentens holdninger og indeholder ikke redaktionelt stof.
Seneste kommentarer